جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
رو

حوزه/ روحانی شهید سید حسن صالحی خدمت به خانواده شهدا را افتخار می‌دانست و فرزندان شهدا را بسیار تکریم می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، روحانی شهید سید حسن صالحی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۵ در خانواده‌ای مذهبی و روحانی متولد شد، پس از پایان تحصیلات ابتدایی برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه شد و با موفقیت تا استادی پیشرفت کرد و از اساتید حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان بود.

وی بارها به جبهه اعزام شد تا اینکه پنجم مردادماه ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد در میمک به شهادت رسید.

شهید صالحی عاشق شهادت بود و گاهی در حضور همه دعا می‌کرد که خداوند این فیض عظیم را نصیبش کند و در وصیتنامه‌اش نیز می‌خوانیم که، "خدایا مرا شهید بمیران که شهدا زنده‌اند و شهادت کرامت است".

شهید سید حسن صالحی خدمت به خانواده شهدا را افتخار می‌دانست و فرزندان شهدا را بسیار تکریم می‌کرد.

خاطره دختر شهید

حدود سه سال و نیم در راوند کاشان بودیم به دلیل اینکه پدرم امام جماعت مسجدی در آنجا بود، آن موقع من و خواهرم در مقطع ابتدایی بودیم.

مدرسه ما نسبت به منزل نسبتاً دور بود ما از پدر تقاضا می‌کردیم که ما را با ماشین به مدرسه ببرد و در کمال مهربانی می‌گفت، عزیزان من! در مدرسه شما چندین فرزند شهید هستند و یا کسانی که پدرشان در جبهه است شما فرقی با آنها ندارید، ممکن است با این کار آنها ناراحت و دچار حسرت شوند، مثل بقیه پیاده بروید.

شهید بسیار متواضع و باگذشت بود.

به نقل از دختر وی:

پدر بزرگم باغی داشت، مادر بزرگم یک سبد سیب سفارشی برایمان چیده بود، وقتی نزدیک خانه رسیدیم پدرم پیرمردی از همسایه‌ها را دید و سیب‌ها را به او داد، مادرش گفت من بهترین سیب‌ها را برایت چیدم. پدرم در جواب گفت: اگر شما مرا دوست دارید و خواسته من برایتان مهم است، من دوست دارم بهترین سیب‌ها را به این پیرمرد بدهم.

شهید ساده زیست و اهل مطالعه بود و دیگران را نیز به مطالعه تشویق می‌کرد.

برای حل اختلافات اهالی کوشش می‌کرد، به حضور در نماز جمعه، عرصه‌های فرهنگی و جنگ و جهاد مقید بود، همیشه پیشقدم می‌شد و دیگران با دیدن رفتارش به شوق می‌آمدند.

به نقل از همسر شهید

فصل تابستان بود، همسرم آمد و از وضع رزمندگان در جبهه و سختی‌هایی که می‌کشیدند برایمان گفت، آنقدر زیبا ترسیم نمود که ما قانع شدیم تنها پنکه خود را تقدیم جبهه کنیم.

فرازی از وصیت نامه روحانی شهید

اولین سخن و آخرین سخن، امام عزیزمان روح خدا خمینی بزرگ را تنها نگذارید و گوش به فرمانش باشید و از همه جا ببُرید و به سوی حق بروید، وحدت خود را در سنگرهای پشت جبهه که تقویت‌کننده خط مقدم جبهه است حفظ کنید، بکوشید هوای نفس را که عامل اختلاف است مهار کنید که این دشمن اعداءِ عدو است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha